tv show

• Marvel's The punisher Review

Bij Netflix maken ze de ene marvel serie na de andere, na Daredevil, iron fist, Luke Cage, Jessica Jones en the Defenders heeft nu ook The Punisher een tv serie gekregen. De eerste Punisher film verscheen in 1989 en de rol van the Punisher werd gespeeld door Dolph Lundgren het was dan wachten tot  2004 en de rol van de Punisher ging toen naar Thomas Jane, in 2008 kwam dan de derde en voorlopig ook laatste Punisher film uit dit maal ging de rol van de Punisher naar Ray Stevenson. Geen van de films kon echt overtuigen en het leek er op dat het personage een langzame dood zou krijgen. Maar bij Netflix dachten ze daar anders over, ze waren er namelijk in geslaagd om Daredevil terug tot leven te wekken en in het tweede seizoen lieten ze de Netflix kijkers al kennis maken met The Punisher.

The Punisher kreeg dus ook zijn eigen serie op Netflix in de serie wordt de rol vertolkt door Jon Bernthal, nu hoor ik het jullie afvragen of je de twee seizoenen van Daredevil moet gezien hebben om de serie te kunnen volgen, mijn antwoord nee je krijgt in het begin nog enkele beelden dat hij op jacht gaat naar de moordenaars van zijn vrouw. Maar het kan wel geen kwaad om hem al in Daredevil bezig te zien. Je ziet in begin dat Castle zijn jacht stopt hij heeft iedereen die met de moord op zijn vrouw omgebracht en probeert terug een zo normaal mogelijk leven te leiden als Francis Castiglione, dat lukt hem betrekkelijk goed, hij houd zich wat op de achtergrond en zoekt zo weinig mogelijk contact, maar als een mede collega in de problemen komt besluit hij nog één keer in actie te komen maar zo wordt hij opgemerkt door Micro een NSA analist die net als Calste dood wordt gewaand en die gerechtigheid wil bekomen.

Deze serie gaat niet over wie de daders waren van de moord op zijn gezin maar over één van de geheime missies in het verleden van Frank. De serie richt zich ook op het offer dat soldaten brengen in oorlog en hoe thuiskomen niet zo eenvoudig is als het lijkt. Innerlijke demonen, PTSS, eer en een misplaatst gevoel van loyaliteit zijn onderwerpen die in deze serie aan de orde komen. Dit krijgen we te zien in het  angstaanjagend en tragische verhaal van het personage van Lewis Walcott. Lewis vertegenwoordigt de geestelijk gefolterde soldaat die wordt achtervolgd door de geesten van oorlog en geplaagd door extremistische ideologie. Lewis vertegenwoordigt wat er gebeurt als wij als samenleving niet om onze veteranen geven. En dan is er Jon Bernthal. Bernthal nam wat hij ons gaf in Daredevil en perfectioneerde het. Presterend als het fysiek gewelddadige en emotioneel gepijnigde Castle, toont Bernthals gezicht alleen de pijn en woede die in dit personage zit. Simpel gezegd, Jon Bernthal werd geboren om deze rol te spelen. Hij is Frank Castle. Hij is The Punisher. Omringd door een ongelooflijke ondersteunende cast, waaronder Amber Rose Revah, Ebon Moss-Bachrach, Ben Barnes, Jaime Ray Newman, Paul Schulze, Daniel Webber, Daredevil's Deborah Ann Woll en schermveteranen C. Thomas Howell en Mary Elizabeth Mastrantonio excelleert de serie tot een hoog niveau.  Iedereen zou deze serie moeten zien of je nu een strip fan bent, liefhebber van actiefilms of iemand die op zoek is naar kunst met een waardevolle boodschap. Marvel's The Punisher levert op alle fronten.

• Netflix brengt weer een nieuwe sci-fi serie: Altered Carbon

De zoektocht naar het eeuwige leven houdt de mensheid al eeuwenlang bezig. Inmiddels zijn er verschillende theorieën die het mogelijk zouden moeten maken om voor altijd te leven. Eén daarvan is het overzetten van je bewustzijn naar een ander lichaam. Het is deze methode die centraal staat in de nieuwste Netflix serie die begin februari gaat verschijnen, genaamd Altered Carbon. Een keiharde sci-fi knaller in een modern cyberpunk jasje.

Altered Carbon speelt zich af in een toekomst waar het mogelijk is om je bewustzijn te digitaliseren. Deze techniek is alleen beschikbaar voor de aller rijksten en het stelt ze in staat om verder te leven, zelfs wanneer het lichaam er mee stopt. Op dat moment wordt de laatste back-up overgezet naar een nieuw lichaam. In de serie volgen we Laurens Bancroft die van deze futuristische techniek gebruik maakt.

De welgestelde Bancroft wordt dood aangetroffen en overgezet naar een nieuw lichaam. Volgens de handhavers van de wet was het zelfmoord, maar dat kan Laurens Bancroft moeilijk geloven. Omdat de laatste back-up van bancroft voor de moord gemaakt is, weet hij niet meer wat er precies gebeurd is. Hij besluit daarom om zelf te gaan onderzoeken wat er met hem gebeurd is. Dit kan hij niet alleen en schakelt de hulp in van een bijzondere soldaat.

Takeshi Kovacs is de naam van deze zogenaamde Envoy. Dit is een soldaat die constant van lichaam wisselt. Takeshi kwam 250 jaar geleden om tijdens een missie op een planeet ergens diep in het heelal, maar zijn back-up bestaat nog steeds. Bancroft besluit om deze te downloaden uit een buitenaardse gevangenis, zodat hij hem kan gebruiken bij het onderzoeken van zijn moord.

Netflix pakt het met Altered Carbon goed aan, want het budget achter deze serie is enorm. Het is zelfs één van de duurste producties die Netflix ooit gemaakt heeft. Dit schept dus hoge verwachtingen en de trailer valt in ieder geval zeker niet tegen. Fans van sci-fi films als Bladerunner zullen zich zeker gaan vermaken met Altered Carbon. Wij kunnen dan ook niet niet wachten tot het 2 februari is, want vanaf dan staat Altered Carbon op Netflix.

De serie is gebaseerd op de bekroonde cyberpunkroman van Richard K. Morgan

• Trailer van Superman-prequel serie Krypton

Na Smallville (dat ging over een jonge Clark Kent) duikt de Superman-serie Krypton nog verder terug in de tijd.

De serie volgt namelijk de belevenissen van Seg-El (Cameron Cuffe), de toekomstige grootvader van Superman. Hij is op zijn thuisplaneet Krypton uit de gratie geraakt en vecht om zijn familienaam weer in ere te herstellen. Seg-El heeft in het geheim een verboden relatie met Lyta Zod (Georgina Campbell uit Broadchurch), de dochter van legergeneraal Alura Zod. Krypton werd bedacht en geschreven door David S. Goyer, eerder verantwoordelijk voor tv-series als Flashforward en Da Vinci’s Demons. Goyer is bekend met stripverfilmingen, want hij werkte als scenarist aan onder meer Blade (hij mocht het derde deel Blade: Trinity zelf regisseren) en de recente Dark Knight-films van Christopher Nolan. Daarnaast schreef hij het scenario voor Man of Steel van regisseur Zack Snyder. De opening van Man of Steel (met Russell Crowe als Jor-El) speelt zich ook af op de planeet Krypton.

Krypton wordt de achtste DC-serie.