serie

• Salvation tv serie review

In 1998 waren films over een meteoor die zou inslagen op aarde big business, de toppers waren Armageddon, deep impact er waren al een paar tv films van veel mindere kwaliteit. Omdat dit ondertussen al 19 jaar geleden is dacht men bij CBS waarom maken we er nu niet eens een tv serie over, en zo ontstond Salvation. De serie brengt ons het verhaal van Liam Cole briljante student die een alarmerende ontdekking doet. Een immense asteroïde blijkt namelijk direct op de aarde af te koersen. Hierdoor zal al het leven op aarde in één klap worden uitgeroeid. De student deelt deze informatie met zijn professor, maar de volgende dag is deze professor ineens spoorloos verdwenen. Liam vertrouwt het niet en gaat op onderzoek uit. Vervolgens komt hij in contact met de steenrijke ingenieur en ondernemer Darius Tanz, die meteen actie onderneemt. Ondertussen blijkt de Amerikaanse regering al te werken aan een oplossing. Zij hebben de asteroïde de naam Samson gegeven. Om paniek te voorkomen wordt het naderende onheil voor het publiek geheim gehouden. Men heeft nu slechts zes maanden de tijd om de aarde te redden. De regering wil het groots aanpakken door o.a. een atoombom op Samson af te sturen. Liam en Tanz realiseren zich echter dat dit waarschijnlijk niet zal werken en maken hun eigen plan B. Tanz wil een soort interplanetaire ark bouwen om 160 uitverkorenen naar Mars te sturen. Op deze manier zal tenminste een klein deel van de bevolking de ramp overleven. Zal het lukken om de mensheid van haar ondergang te redden? De serie zit heel goed in elkaar, is soms wel wat voorspelbaar maar er zitten intriges in die je dan ook weer niet ziet aankomen. De serie laat je ook wel nadenken over het feit dat je het zou willen weten al dit feit in het echt zou gebeuren en als je het weet ga je het delen met je geliefde en met de rest van de wereld. De serie beschikt over een aardige cast  de belangrijkste zijn Santiago Cabrera (Big Little Lies) Darius Tanz, Ian Anthony Dale (Hawaii Five-0) is Harris Edwards, Jennifer Finnigan (The Bold and the Beautiful), Charlie Rowe (Neverland) is Liam Cole en Jacqueline Byers (Ascension) is Jillian. Het eerste seizoen bestaat uit 13 afleveringen, die in juli 2017 in première zijn gegaan. De serie krijgt op imdb een score van 6,9/10 wat voor CBS toch genoeg was voor een tweede seizoen dat in de zomer van 2018 zal uitgezonden worden.

• Star Trek: Discovery te zien op netflix

voor het eerst sinds de Enterprise 12 jaar geleden stopte met de uithoeken van het heelal te verkennen, is er een nieuwe ‘Star Trek’-serie te zien op het kleine scherm.
    ‘Discovery’ gaat in ieder geval boldly where no series has gone before: plots blijkt ‘Star Trek’ een donker kantje te hebben, en smijten leden van StarFleet zich in een dodelijke ruimteoorlog met de Klingon (de eerste twee afleveringen vormen overigens een proloog over het conflict; de Discovery zelf komt pas in aflevering drie aangevlogen). De nationalistische Klingon willen de inmenging van de Federatie niet en - slap metafoor alarm voor onze tijden - willen hun Rijk weer groot maken. De serie waagt zich daarbij aan een moeilijke spreidstand om haar 22ste-eeuwse verhaal - dat zich tien jaar voor de avonturen van Spock en Kirk afspeelt.Star Trek: Discovery is een serie van de Amerikaanse zender CBS. Gelukkig voor de fans heeft Netflix ook rechten voor de afleveringen, zodat je elke week een nieuwe aflevering kunt bekijken. De serie begint direct met een dubbelaflevering, beide ongeveer 40 minuten lang. Van de oudere series ben ik nooit fan geweest, de films daarin tegen konden mij wel bekoren en ik heb de  indruk dat de serie een beetje die richting wil uitgaan, dus gaan we deze serie zeker een kans geven.

• The Exorcist tv serie review

Horror series blijven publiek trekken, van The walking dead, supernatural, stranger things, teen wolf en noem maar op, de ene serie is al serieuzer dan de andere en elk heeft zijn eigen publiek. Nu heeft fox het gewaagt om een serie te maken van de horror klassieker The exorcist. De film heeft mij vroeger veel slapeloze nachten vol met nachtmerries, maar dat kwam dan ook omdat ik veel te jong was, later heb ik de film nog een paar keer bekeken en toen kon ik wel echt genieten.

Ik had mijn twijfels om deze serie te bekijken omdat ik dacht dat men nooit het zelfde effect zou kunnen creëren in een tv serie zoals het in de film was. Maar toch was ik aangenaam verrast, in tegenstelling tot de andere serie van FOX Outcast die ook eigenlijk over exorcisme gaat is The Exorcist veel beter. In de serie volgen we twee priesters Vader Tomas Ortega ( Alfonso Herrera ) is het nieuwe gezicht van de katholieke kerk: progressief, ambitieus en vol medeleven. Hij heeft een kleine, maar loyale, parochie aan de zuidkant van Chicago. Hij heeft geen idee dat zijn stille leven voor altijd zal veranderen. Diep in de sloppenwijken van Mexico Cityzit is een andere priester bezig met en doodsstrijd met het kwaad. Vader Marcus Kane (Ben Daniels) is een moderne ridder van de kerk, een wees die sinds het kindertijd door het Vaticaan is opgeleid om oorlog tegen zijn vijanden te voeren. Vader Marcus is alles wat vader Tomas niet is: ruw, onbeschoft en leeft volledig voor zijn missie - en hij ligt voortdurend in de clinch met zijn tegenstander in de kerk, vader Bennett (Kurt Egyiawan).

En in het midden van de twee priesters komt de familie Rance, ze behoren tot de parochie van Tomas. Op het eerste zicht zijn ze een normale Amerikaanse familie, maar alles is niet zoals lijk het in dit huishouden. De vader, Henry Rance (Alan Ruck), herstelt van een traumatisch hersenletsel. Oudste dochter Katherine (Brianne Howey) sluit zichzelf na een ongeval op en weigert haar kamer te verlaten. Haar jongere zus, Casey (Hannah Kasulka), heeft soms rare trekjes en praat vaak tegen haar eigen. En moeder Angela (Geena Davis) gelooft dat er iets in het huis is, een demonische aanwezigheid, die sterker wordt door de dag. Wanhopig, vraagt ze ​​vader Tomas om hulp, onbewust zet ze de naïeve jonge priester op op een ramkoers met vader Marcus. Afzonderlijk hebben ze elk een eigen taak, maar samen worden zij de Rances  enige hulp tegen het kwaad.

In begin heeft de serie weinig te maken met de film, buiten een krantenartikel is er zelfs geen link, maar naarmate de serie verdergaat wordt de link als maar groter. Niet alle afleveringen zijn even goed er zitten er toch een paar mindere tussen maar deze hebben geen invloed op het verhaal. Fans van de film zullen deze serie ook wel lusten daar ben ik alvast van overtuigd

De serie is uitgekomen op 23 september 2016 en telt 10 afleveringen. En het tweede seizoen zou voor september 2017 zijn.

@TheExorcistFOX ‏ #TheExorcist @movieskynetblog