serie

• The Exorcist tv serie review

Horror series blijven publiek trekken, van The walking dead, supernatural, stranger things, teen wolf en noem maar op, de ene serie is al serieuzer dan de andere en elk heeft zijn eigen publiek. Nu heeft fox het gewaagt om een serie te maken van de horror klassieker The exorcist. De film heeft mij vroeger veel slapeloze nachten vol met nachtmerries, maar dat kwam dan ook omdat ik veel te jong was, later heb ik de film nog een paar keer bekeken en toen kon ik wel echt genieten.

Ik had mijn twijfels om deze serie te bekijken omdat ik dacht dat men nooit het zelfde effect zou kunnen creëren in een tv serie zoals het in de film was. Maar toch was ik aangenaam verrast, in tegenstelling tot de andere serie van FOX Outcast die ook eigenlijk over exorcisme gaat is The Exorcist veel beter. In de serie volgen we twee priesters Vader Tomas Ortega ( Alfonso Herrera ) is het nieuwe gezicht van de katholieke kerk: progressief, ambitieus en vol medeleven. Hij heeft een kleine, maar loyale, parochie aan de zuidkant van Chicago. Hij heeft geen idee dat zijn stille leven voor altijd zal veranderen. Diep in de sloppenwijken van Mexico Cityzit is een andere priester bezig met en doodsstrijd met het kwaad. Vader Marcus Kane (Ben Daniels) is een moderne ridder van de kerk, een wees die sinds het kindertijd door het Vaticaan is opgeleid om oorlog tegen zijn vijanden te voeren. Vader Marcus is alles wat vader Tomas niet is: ruw, onbeschoft en leeft volledig voor zijn missie - en hij ligt voortdurend in de clinch met zijn tegenstander in de kerk, vader Bennett (Kurt Egyiawan).

En in het midden van de twee priesters komt de familie Rance, ze behoren tot de parochie van Tomas. Op het eerste zicht zijn ze een normale Amerikaanse familie, maar alles is niet zoals lijk het in dit huishouden. De vader, Henry Rance (Alan Ruck), herstelt van een traumatisch hersenletsel. Oudste dochter Katherine (Brianne Howey) sluit zichzelf na een ongeval op en weigert haar kamer te verlaten. Haar jongere zus, Casey (Hannah Kasulka), heeft soms rare trekjes en praat vaak tegen haar eigen. En moeder Angela (Geena Davis) gelooft dat er iets in het huis is, een demonische aanwezigheid, die sterker wordt door de dag. Wanhopig, vraagt ze ​​vader Tomas om hulp, onbewust zet ze de naïeve jonge priester op op een ramkoers met vader Marcus. Afzonderlijk hebben ze elk een eigen taak, maar samen worden zij de Rances  enige hulp tegen het kwaad.

In begin heeft de serie weinig te maken met de film, buiten een krantenartikel is er zelfs geen link, maar naarmate de serie verdergaat wordt de link als maar groter. Niet alle afleveringen zijn even goed er zitten er toch een paar mindere tussen maar deze hebben geen invloed op het verhaal. Fans van de film zullen deze serie ook wel lusten daar ben ik alvast van overtuigd

De serie is uitgekomen op 23 september 2016 en telt 10 afleveringen. En het tweede seizoen zou voor september 2017 zijn.

@TheExorcistFOX ‏ #TheExorcist @movieskynetblog

• Trailer nieuwe serie Manhunt: Unabomber

Manhunt: Unabomber is een Amerikaanse dramaserie van de zender Discovery Channel en is gebaseerd op waar gebeurde feiten. De serie ging in première op 1 augustus 2017.

In de serie is Paul Bettany (A Beautiful Mind, The Da Vinci Code) te zien als bommenmaker Ted Kaczynski, die zijn slachtoffers door middel van in postpakketjes verstopte explosieven om het leven bracht. Sam Worthington (Avatar, Clash of the Titans) geeft gestalte aan Jim Fitzgerald, de FBI-agent die het manifest van de extreem intelligente en hoogopgeleide Kaczynski succesvol wist te analyseren en zo een groot aandeel had in zijn arrestatie. De belangrijkste bijrollen zijn voor Chris Noth (The Good Wife) en Jane Lynch (Glee). Manhunt: Unabomber werd geregisseerd en geproduceerd door Greg Yaitanes, bekend van series als Banshee en House. Kevin Spacey (House of Cards) is één van de producenten. De eerste van acht afleveringen gaat op 1 augustus in première bij Discovery.

• Trailer nieuwe superheld Black Lightning

Black Lightning volg het leven van Jefferson Pierce, een meta-human die zijn leven als vigilante achter zich heeft gelaten om een leraar te worden. In de serie zal Pierce er door zijn dochter en leerlingen aangezet worden om zijn alias Black Lightning weer aan te nemen. De show wordt geproduceerd door Greg Berlanti, die ook verantwoordelijk is voor The Flash, Arrow en Legends of Tomorrow. Het is nog niet duidelijk of Black Lightning in hetzelfde universum zal plaatsvinden als deze shows.

Black Lightning is niet een erg bekend karakter in het DC universum, maar heeft wel geschiedenis geschreven als de eerste afro-Amerikaanse superheld die zijn eigen serie kreeg. Zijn krachten draaien allemaal om elektriciteit. Zo kan hij schichten afschieten, een krachtveld produceren en zelfs kleine stukjes vliegen. Daarnaast is zijn fysieke staat gelijk aan de beste sporters ter wereld.

Black lightning is al de vijfde superhelden serie van CW.