Review

• Spider-Man: Homecoming het is toch weer wat wennen

Na Toby Maguire (3 films ) en Andrew Garfield (2 films) is het nu de beurt aan Tom Holland om de rol van Spider-man te spelen en met zijn 21 jaar is hij de jongste acteur die in de huid van Spider-man kruipt. We zagen de nieuwe Spider-man al een keertje in Captain America: Civil War tijdens een vecht scene tussen Iron man en Captain America, maar deze keer krijgt hij dus zijn eerste eigen film.

De 15-jarige Peter Parker (Tom Holland) kan niet wachten om zijn nieuwe mentor Tony Stark (Robert Downey Jr.) te helpen met het superhelden-werk dat de laatste mogelijk heeft gemaakt. Maar Stark wil zijn jonge protegé veilig thuis houden in Queens, samenwonend met zijn tante May (Marisa Tomei) en naar de middelbare school gaat met vrienden zoals zijn goede vriend Ned (Jacob Batalon). Peter haat het dat hij aan de zijlijn moet staan, en gaat dus elke avond in de buurt op zoek naar misdaad om deze te stoppen. Op een avond stuit hij op het echte werk wanneer hij een bende tegenkomt die met met krachtige, high-tech wapens een geldautomaat proberen te kraken. Na onderzoek spoort Peter de gevaarlijke wapens op naar een bende die geleid wordt door Adrian Toomes (Michael Keaton), die al lang een wrok tegen de Avengers en de geheimzinnige agentschappen heeft die met hen samenwerken. Peter's zoektocht om een ​​einde te maken aan het gevaarlijke spel van Toomes leidt tot gevaar en verrassende openbaringen, evenals een erg geërgerde Iron Man.

De wereld was begrijpelijk sceptisch van nog een Spidey reboot, maar in dit geval was het de juiste keuze, al moet ik toegeven dat ik de Amazing Spider-man films geen slechte films vond. De film is grappig wanneer hij grappig moet zijn, en geloof mij er zit een pak humor in de film verwerkt. Spider-Man: Homecoming neemt de toon van de originele stripverhalen echt op. Een groot deel hiervan is te danken aan het feit dat Peter voor de eerste keer op het grote scherm wordt gespeeld door iemand die er echt al een tiener uitziet. Holland is geloofwaardig, gretig, klungelig en sullig als Peter, die bijna even enthousiast is om te werken aan Ned's Lego Death Star, als het vechten tegen de slechteriken. En omdat regisseur Jon Watts geen origin verhaal moest maken, wat vele stoorde in de eerste Amazing Spider-man film, kon hij direct naar de actie overgaan. Het is geen perfecte film. Het plot heeft niet altijd een helder traject. Maar het is zo fris en verdraaglijk dat het er niet toe doet. Waar ik het meeste moest aan wennen was het nieuwe pak van Spider-man, dit is deze keer gemaakt door Tony Stark en zit bomvol met gadgets het lijkt een beetje op het Iron man pak, als je al jaren een pak te zien krijgt die als enige functie heeft dat het de identiteit van peter moest beschermen is dit en hele grote aanpassing.

• Baby driver verrassend goeie film

De film is geschreven en geregisseerd door Edgar Wright ( Shaun of the Dead , Hot Fuzz ), BABY DRIVER met in de hoofdrol Ansel Elgort als Baby, een emotioneel beschadigde jonge man, wiens jeugdige fouten hem een schuld heeft opgeleverd bij de mysterieuze misdaadbaas Doc ( Kevin Spacey ). Baby is de chauffeur van de vluchtauto voor Doc, en hij is zo goed in wat hij doet, dat hij onstuitbaar lijkt en stijlvol, omdat hij altijd het perfecte nummer voor elke overval selecteert. Nog maar één keer moet hij een job voor Doc doen en dan is zijn schuld afbetaald en dan kan hij een echte baan krijgen en in vrede leven met zijn pleegvader, Joseph ( CJ Jones ). Misschien kan hij zelfs op een date met Debora ( Lily James ), de schattige serveerster waar hij een oogje op heeft. Maar met de vluchtige Buddy (Jon Hamm), Bats ( Jamie Foxx ) en Darling ( Eiza González ) op het werk, zijn complicaties bijna gegarandeerd - en de kans dat Baby er heelhuids uitkomt wordt steeds kleiner.

Wanneer Baby achter het stuur kruipt, is deze film een ​​ballet van stijlvolle auto-chaos, ik heb zelden zo leuke vlucht scene's met wagens gezien als in deze film, maar de film wordt dan wel voorspelbaar, de laatste klus hoe vaak hebben we dit al niet gezien en hoe vaak loop deze laatste klus nu eens wel goed af? Maar toch blijft deze film spannend tot op het laatste, Baby probeert met man en macht uit de kluwen van Doc te blijven, maar moet ook zorgen dat de mensen waarom hij geeft niet worden mee gesleurd in zijn geheim leven. Baby Driver is niet de typische actie film het zijn de personages die de film meer diepgang geven, en misschien daarom vind ik dit een verrassend goeie film.

• a dog's purpose en echte tranentrekker

Ik ben al jaren fan van films waar dieren in kunnen praten, vaak zijn dit zeer komische films, toen ik de trailer van a dog's purpose zag wist ik onmiddellijk dat deze film op mijn lijstje zou komen staan.

A dog's purpose is gebaseerd op de komische roman van W. Bruce Cameron over de reis van een hond door zijn verschillende levens, met allerlei soorten menselijke metgezellen. Eerst is hij een puppy die opgehaald en geëuthanaseerd wordt door dierenbescherming. Zijn eerste zinvolle leven is als Bailey, een golden retriever die uiteindelijk wordt aangenomen door een kind Ethan (Bryce Gheisar) en zijn moeder ( Juliet Rylance ). Bailey en Ethan genieten van een nauwe relatie die doorgaat tot Ethan opgroeit (KJ Apa) en uiteindelijk in de jaren 1960 een stervoetbalspeler wordt. Bailey helpt Ethan zelfs aan zijn om eerste serieuze vriendin, Hannah (Britt Robertson)  Maar na familiale en persoonlijke tegenslagen, sterft Bailey uiteindelijk van ouderdom. Hij wordt dan gereïncarneerd als Ellie, een K-9 Duitse herder in de jaren zeventig bij agent Carlos ( John Ortiz ). De hond vervult zijn levenscyclus opnieuw en opnieuw tot de jaren 2000, wanneer de omstandigheden hem terug bij zijn eerste baasje brengt.

Regisseur Lasse Hallstrom is gespecialiseerd in emotioneel geladen films dat het publiek kan laten huilen en dit is drama ook het geval. Heel even kreeg de film slechte publiciteit om dat er een video online stond dat de honden in de film slecht behandeld zouden zijn, maar dit werd nadien opgehelderd dat deze video vals was. Dat terzijde  verteld het verhaal de relatie tussen honden en hun mensen. Gad's stem is zacht en duidelijk in al de verschillende incarnaties. Hoewel de hond meerdere levens leeft, is het leven van Bailey die het meest in beeld wordt gebracht. Er zijn soms zware thema's, maar er is ook tijd voor wat humor, één leven is snel en gelukkig - als de hond een kleine schoothondje is bij de pizza-liefhebbende, snel pratende studente Maya (Kirby Howell-Baptiste). Maya is eenzaam en dankzij haar schattige kleine hond die voor een veel grotere hond in het park valt, vindt ze liefde bij een klasgenoot. Maar uiteindelijk is het de Bailey-Ethan band die het meest zinvol is voor deze hond.

Wie het bij het bekijken van deze film droog kan houden heeft volgens mij geen hart, ik ben al blij dat ik de film thuis heb bekeken en niet in de bioscoop zo heb ik nog een beetje mijn waardigheid hoog kunnen houden.