FILMS & SERIES - Page 2

• Salvation tv serie review

In 1998 waren films over een meteoor die zou inslagen op aarde big business, de toppers waren Armageddon, deep impact er waren al een paar tv films van veel mindere kwaliteit. Omdat dit ondertussen al 19 jaar geleden is dacht men bij CBS waarom maken we er nu niet eens een tv serie over, en zo ontstond Salvation. De serie brengt ons het verhaal van Liam Cole briljante student die een alarmerende ontdekking doet. Een immense asteroïde blijkt namelijk direct op de aarde af te koersen. Hierdoor zal al het leven op aarde in één klap worden uitgeroeid. De student deelt deze informatie met zijn professor, maar de volgende dag is deze professor ineens spoorloos verdwenen. Liam vertrouwt het niet en gaat op onderzoek uit. Vervolgens komt hij in contact met de steenrijke ingenieur en ondernemer Darius Tanz, die meteen actie onderneemt. Ondertussen blijkt de Amerikaanse regering al te werken aan een oplossing. Zij hebben de asteroïde de naam Samson gegeven. Om paniek te voorkomen wordt het naderende onheil voor het publiek geheim gehouden. Men heeft nu slechts zes maanden de tijd om de aarde te redden. De regering wil het groots aanpakken door o.a. een atoombom op Samson af te sturen. Liam en Tanz realiseren zich echter dat dit waarschijnlijk niet zal werken en maken hun eigen plan B. Tanz wil een soort interplanetaire ark bouwen om 160 uitverkorenen naar Mars te sturen. Op deze manier zal tenminste een klein deel van de bevolking de ramp overleven. Zal het lukken om de mensheid van haar ondergang te redden? De serie zit heel goed in elkaar, is soms wel wat voorspelbaar maar er zitten intriges in die je dan ook weer niet ziet aankomen. De serie laat je ook wel nadenken over het feit dat je het zou willen weten al dit feit in het echt zou gebeuren en als je het weet ga je het delen met je geliefde en met de rest van de wereld. De serie beschikt over een aardige cast  de belangrijkste zijn Santiago Cabrera (Big Little Lies) Darius Tanz, Ian Anthony Dale (Hawaii Five-0) is Harris Edwards, Jennifer Finnigan (The Bold and the Beautiful), Charlie Rowe (Neverland) is Liam Cole en Jacqueline Byers (Ascension) is Jillian. Het eerste seizoen bestaat uit 13 afleveringen, die in juli 2017 in première zijn gegaan. De serie krijgt op imdb een score van 6,9/10 wat voor CBS toch genoeg was voor een tweede seizoen dat in de zomer van 2018 zal uitgezonden worden.

• Star Trek: Discovery te zien op netflix

voor het eerst sinds de Enterprise 12 jaar geleden stopte met de uithoeken van het heelal te verkennen, is er een nieuwe ‘Star Trek’-serie te zien op het kleine scherm.
    ‘Discovery’ gaat in ieder geval boldly where no series has gone before: plots blijkt ‘Star Trek’ een donker kantje te hebben, en smijten leden van StarFleet zich in een dodelijke ruimteoorlog met de Klingon (de eerste twee afleveringen vormen overigens een proloog over het conflict; de Discovery zelf komt pas in aflevering drie aangevlogen). De nationalistische Klingon willen de inmenging van de Federatie niet en - slap metafoor alarm voor onze tijden - willen hun Rijk weer groot maken. De serie waagt zich daarbij aan een moeilijke spreidstand om haar 22ste-eeuwse verhaal - dat zich tien jaar voor de avonturen van Spock en Kirk afspeelt.Star Trek: Discovery is een serie van de Amerikaanse zender CBS. Gelukkig voor de fans heeft Netflix ook rechten voor de afleveringen, zodat je elke week een nieuwe aflevering kunt bekijken. De serie begint direct met een dubbelaflevering, beide ongeveer 40 minuten lang. Van de oudere series ben ik nooit fan geweest, de films daarin tegen konden mij wel bekoren en ik heb de  indruk dat de serie een beetje die richting wil uitgaan, dus gaan we deze serie zeker een kans geven.

• De X-men gaan de horror toer op in New mutants

The New Mutants wijkt behoorlijk af van de eerdere X-Men-films, maar toch is het een echte X-men film maar om de gewone kijken niet te laten schrikken is de X-men uit de titel gelaten.  Het enge complex geeft de film veel meer de sfeer van een horrorfilm. Met logan kregen we al een meer dramatische X-men film, en nu wordt het dus nog een beetje duisterder. De film richt zich op jonge mutanten die hun krachten nog niet onder controle hebben.

The New Mutants speelt zich af in een speciale instelling, waar jongeren met speciale eigenschappen worden onderzocht. Hoofdrollen zijn o.a. weggelegd voor Maisie Williams (Game of Thrones) als Wolfsbane, Anya Taylor-Joy (The Witch) als Magik, Charlie Heaton (Stranger Things) als Cannonball. De regie is in handen van Josh Boone, die eerder het drama The Fault in Our Stars maakte.