Annihilation is misschien niet voor iedereen weggelegd

Alex Garland, de man die verantwoordelijk is voor Ex Machina heeft drie jaar gewerkt aan het schript van de film Annihilation. Het is ook gebaseerd op het best verkochte boek met dezelfde naam door Jeff VanderMeer, dat deel uitmaakt van The Southern Reach Trilogy. Het verhaal gaat over een bioloog (Portman) die zich vrijwillig aanbied voor een missie om een ​​topgeheim gebied te verkennen dat is getroffen door een onverklaarbare gebeurtenis. Het is duidelijk dat Annihilation veel te bieden heeft. Dus hoe kwam het terecht op Netflix? De ellende begon toen Paramount een eerste deel van de film zag en in paniek raakte. Er werd een testscreening gehouden en de feedback was brutaal. Een breuk ontwikkelde zich tussen de producenten van de film, Scott Rudin ( Lady Bird , The Social Network ) en David Ellison ( Geostorm , Terminator: Genysis ). Volgens rapporten begon Ellison zich zorgen te maken dat de film "te intellectueel" en "te gecompliceerd" was. Ellison stuurde aantekeningen over hoe de film verzacht kon worden, waaronder het sympathiek maken van Portmans personage en het veranderen van het einde. Rudin negeerde de druk om de film te veranderen omdat Garland een aas in zijn mouw had. Paramount had Garland 'final cut' gegeven op basis van de goodwill van Ex Machina, een bescheiden gebudgetteerde film die een grote hit werd, Oscar-nominaties aantrok en de wereld bekend maakte aan Alicia Vikander. 

Paramount begon in paniek te raken over de ruzie, en Garland was niet van plan om de veranderingen aan te gaan, dus zetten ze Annihilation te koop met oog op de grote streamingdiensten. Netflix bood aan de film te nemen in een deal waarvan wordt beweerd dat deze een groot deel van Annihilation 's budget van $ 55 miljoen dekt .Paramount had al een relatie met Netflix omdat ze een andere film, The Cloverfield Paradox , hebben uitgebracht, die tijdens de Super Bowl in 2018 als een verrassingsrelease op Netflix is ​​uitgebracht. De deal gaf Paramount de mogelijkheid om geld te besparen om wereldwijd Annihilation te promoten , omdat ze alleen geld hoefden uit te geven om het te promoten als bioscoopuitbreng in drie landen. Helaas waren de zorgen van Paramount gerechtvaardigd toen Annihilation op 23 februari in Amerika de bioscopen trof en een openingsweekend van slechts $ 11 miljoen afleverde. Annihilation is een spectaculair werk van science fiction dat je niet alleen onder de huid krijgt, maar er ook onderdeel van wordt. Eens je begint te kijken wil je gewoon weten wat er nog gaat gebeuren. Zoals alle grote science fiction films, onderzoekt Annihilation onze zelfvernietigende aard en bekijkt hoe depressie, verdriet en verdriet ons in staat stellen om de schaduwen van het onbekende onder ogen te zien.

Maar inderdaad de film is niet voor iedereen weggelegd omdat dit ook niet de mainstream science fiction film is, vergelijk het met Interstellar en Arrival dit waren ook niet de standaard science fiction films, maar waren toch iets minder ingewikkeld dan Annihilation. Mainstream sci-fi lovers zullen deze film neerhalen en afbreken en andere zullen hem dan weer ophemelen, aan jullie de keuze van welke van de twee dat je bent.

De commentaren zijn gesloten.